Grote baas van Ferrari: “De California is zo nep als wat”

Dat-ie daarmee heel wat California-eigenaren tegen de borst stoot, zal hem mortadella wezen.

Sinds Sergio Marchionne aan het roer staat van Fiat Chrysler Automobiles, is er wel wat veranderd. Zo werd het gamma van Alfa Romeo, het eens zo roemrijke merk dat bijna op sterven na dood was, uitgebreid met de Giulia en de Stelvio. Weldra komt daar ook nog een Giulia Sprint – de coupéversie van de Giulia bij en ook van een grotere berline is er sprake. Als het aan Marchionne ligt, doet Alfa Romeo weldra zelfs weer mee met de Formule 1.

Maar ook bij Ferrari moet er volgens hem wat veranderen. Zo uitte hij zijn ongenoegen over de California, met een prijs van ‘slechts’ 188.000 euro de instapper van het merk. Volgens Marchionne is dat een nep-Ferrari, de gele badge met het steigerende paard niet waard. “Het model heeft het er zelfs zélf moeilijk mee om zichzelf als een Ferrari te zien”, aldus de olijke Italiaan. “De toekomst van de California is momenteel hét gespreksonderwerp bij Ferrari.”

Wat Sergio Marchionne exact van plan is, is niet helemaal duidelijk. Misschien wil hij de California’s uit de showroom. Al zou het ook kunnen dat de meer bescheiden GT’s van het merk, net als in de jaren zestig en zeventig, opnieuw een Dino-merkbadge opgekleefd krijgen. (SL)

Video: bevallige blondine rijdt voor de eerste keer met een Ferrari California.

Video: in de jaren zestig en zeventig kregen goedkopere Ferrari’s een Dino-badge. Zoals deze 246 GT.

Facebook comments

Gerelateerd Nieuws

Laatste Nieuws